حیات وحش

لحظه خوردن مار توسط آهو

لحظه خوردن مار توسط آهو

لحظه خوردن مار توسط آهو در این ویدیو که در آن یک گوزن در حال خوردن یک مار است. این ویدیو توسط یک کاربر اینترنتی که در حال عبور از یک منطقه جنگلی بود، ضبط شده است. گوزن ها معمولاً گیاهخوار هستند و اصلی ترین رژیم غذایی آنها مواد گیاهی است. اما در این ویدیو، یک گوزن در حال خوردن یک مار است.

بر اساس گزارشات National Geographic، گوزن ها ممکن است به دنبال گوشت باشند زیرا آنها در برخی از مواقع به مواد معدنی مانند فسفر، نمک و کلسیم کمبود دارند، به خصوص در ماه های زمستان که گیاهان کمیاب هستند.

ویدیویی که اکنون وایرال شده است، با این توضیحات منتشر شده است: “دوربین ها به ما کمک می کنند تا طبیعت را بهتر درک کنیم. بله. حیوانات گیاهخوار گاهی اوقات مار می خورند.”

این ویدیو نیز توسط یک صفحه با عنوان Science Girl به اشتراک گذاشته شده است. این صفحه رفتار غیرمعمول این حیوان را توضیح داده است: “گوزن ها گیاهخوار هستند و به دلیل رومن (یک قسمت از دستگاه گوارش آنها که به آنها کمک می کند تا مواد گیاهی سخت را هضم کنند) به عنوان حیوانات نشخوارکننده طبقه بندی شده اند. اما اگر غذا کمبود داشته باشد یا آنها به مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر نیاز داشته باشند، ممکن است گوشت بخورند. این یکی را ببینید که یک مار را می خورد.”

از زمان ارسال، ویدیو بیش از 1 لاکھ (یک صد هزار) بازدید در توییتر داشته و باعث ایجاد مجموعه ای از نظرات شده است. یک کاربر نظر داده است: “واقعاً، خیلی عجیب نیست؟” یک کاربر دیگر نوشته است: “طبیعت پر از تعاملات باورنکردنی و گاهی اوقات غیرمنتظره است و این ویدیو یکی از این موارد را نشان می دهد. این یک یادآوری از تنوع وسیع رفتار حیوانات و راه های منحصر به فردی است که گونه های مختلف برای بقا انتخاب می کنند.”

یک کاربر سوم نظر داده است: “قطعاً. همچنین پیشنهاد می کند که چیزی به نام ‘قاعده طبیعت’ وجود ندارد، بلکه الگوها وجود دارند و چیزی به نام ‘تعادل طبیعت’ وجود ندارد، بلکه تکامل وجود دارد.”

یک کاربر چهارم نوشته است: “گیاهخوارها می توانند گوشت بخورند. گوشتخوارها نمی توانند علف بخورند. این براساس شیمی روده است. خوردن مارها بیشتر درباره بقا تا رژیم غذایی است. اگر مارها که در علف پنهان می شوند را بخورند، معقول است. گوشت خوب است اگر به راحتی در دسترس باشد، اما شکار کردن چیزی نیست که بدن آنها برای آن تکامل یافته است.”

یک کاربر پنجم نظر داده است: “این یک کشف شگفت انگیز بود که سوالی را در مورد طبیعت گیاهخوار و گوشتخوار حیوانات مطرح می کند.”

منبع
NDTV

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا